Strona główna Wydarzenia Rodzice Dokumenty szkolne O nas Grono Pedagogiczne Szkoła Branżowa
Wydarzenia 2017 2018

Logo

Zakończenie roku szkolnego

22 czerwca to najpiękniejszy dzień dla wszystkich uczniów. Na uroczystość zakończenia roku szkolnego 2017/2018 przybyli zaproszeni goście, rodzice, nauczyciele oraz uczniowie. Wychowawcy klas wręczyli świadectwa z wyróżnieniem oraz nagrody książkowe uczniom, którzy w minionym roku szkolnym uzyskali najlepsze wyniki w nauce. Wszyscy uczniowie klasy trzeciej otrzymali świadectwa ukończenia gimnazjum, stając się w ten sposób absolwentami. Uczniowie pożegnali zebranych krótkim programem słowno - muzycznym. Uroczystość zakończenia roku szkolnego została przygotowana przez p. A.Kulkę.

Wycieczka rowerowa

20 czerwca klasa II gimnazjum wraz z wychowawcą p. J.  Kaczmarkiem  wybrali się na wycieczkę rowerową do Wojsławic

Wieczorek pożegnalny

W dniu dzisiejszym o godzinie 17.00 rozpoczął się wieczorek pożegnali klasy III gimnazjum. Uroczystość została rozpoczęta polonezem w wykonaniu uczniów kl. III oraz II z chorografią pani A.Kulki,. Pani Dyrektor D.Snowarska zabrała głos, dziękując klasie III za trzy lata współpracy i życzyła dalszych sukcesów w nauce. Po części oficjalnej uczniowie oraz zaproszeni goście zostali poczęstowani obiadem, przygotowanym przez rodziców klasy III.  Następnie rozpoczęła się zabawa taneczna, która trwała do godzimy 10.00. W przerwie zabawy, na deser wszyscy zostali poczęstowani tortem – prezentem dla klasy III od klasy II.  Uczestników zabawy  zabawiał R. Miłek.

Wycieczka w Pieniny

W dniach 4- 8 czerwca 2018r. uczniowie klasy II i III gimnazjum oraz klasy VII  byli na 5-dniowej wycieczce  w Pieninach.

Pieniny to pasmo górskie w łańcuchu Karpat, położone w południowej Polsce i północnej Słowacji, będące najwyższą częścią długiego, porozdzielanego pasa skałek wapiennych (Pieniński Pas Skałkowy).

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia zabytkowego kościółka w Dębnie Podhalańskim. Kościół wpisany jest wraz z innymi drewnianymi kościołami południowej Małopolski na listę światowego dziedzictwa UNESCO. A z ciekawostek- dowiedzieliśmy się, że w serialu pt. „Janosik” (1973)w kościele w Dębnie główny bohater brał ślub z Maryną.  Następnie udaliśmy się do Czorsztyna, gdzie zwiedziliśmy bacówkę i poznaliśmy sposoby wyrobu oscypków. A potem odbyliśmy długi spacer niebieskim szlakiem Pienińskiego Parku Narodowego- urzekły nas wspaniałe widoki. Wieczorem z kolei  zaliczyliśmy spacer po Czorsztynie i piękny zachód słońca nad  Jeziorem Czorsztyńskim.

Kolejnego dnia zwiedziliśmy Rezerwat Przyrody Homole.  Homole jest głęboko wciętym, stromościennym wąwozem w Małych Pieninach.  Wąskim dnem spływa potok Kamionka, tworząc malownicze kaskady. Dno wąwozu jest wąskie, a ściany z kolorowych wapieni, osiągające 100 metrów wysokości, opadają stromo. Wąwóz kończy się polanką, gdzie przy tzw. Kamiennych Księgach (charakterystyczne skały) znajduje się doskonałe miejsce na krótki odpoczynek. Następnie przeszliśmy do Rezerwatu Biała Woda, a później udaliśmy się do Szczawnicy. Szczawnica jest uzdrowiskiem. Bazę leczniczą stanowią łagodny  klimat i źródła wód mineralnych. Obecnie leczy się w Szczawnicy schorzenia dróg oddechowych, choroby alergiczne, stany nieżytowe układu trawienia. Oczywiście próbowaliśmy różnych  wód mineralnych. Kolejna atrakcja to wjazd wyciągiem krzesełkowym na górę typu powulkanicznego Wdżar- a widoki z góry zapierają dech w piersiach.  Wieczorem, natomiast, w miejscu noclegu, świetnie bawiliśmy się na dyskotece.

Trzeci dzień przeznaczyliśmy na zwiedzanie zamku w Czorsztynie oraz Nidzicy, do której dotarliśmy, płynąc statkiem  po Jeziorze Czorsztyńskim. Zwiedziliśmy ogromną zaporę i elektrownie wodną. Następnie przeszliśmy na część słowacką przez najdłuższą w Europie  kładkę  z drewna klejonego. Dalej czekała nas chyba największa atrakcja tego dnia – spływ na tratwach flisackich przełomem Dunajca. Wieczór zakończyliśmy, dzięki wspaniałym gospodarzom, grillem nad jeziorem.

Kolejne dni też upłynęły ciekawie i wesoło, ale także pracowicie. Zdobyliśmy szczyt Sokolicę (747m n.p.m.) oraz szczyt Czertezik (772m n.p.m.). Nie obyło się bez potu i wysiłku, za to panorama z tarasów widokowych była imponująca i wynagrodziła nasz trud  górskich wędrówek. Potem zeszliśmy do Krościenka i zatrzymaliśmy się na Kopiej Górce oraz spacerowaliśmy i odpoczywaliśmy w miasteczku. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na tor saneczkowy typu alpen coaster, który znajduje się na terenie stacji narciarskiej Czorsztyn-Ski w Kluszkowcach. A w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Częstochowie i zwiedziliśmy Jasną Górę – sanktuarium i zespół klasztorny zakonu paulinów. Jedno z ważniejszych miejsc kultu maryjnego oraz najważniejsze centrum pielgrzymkowe katolików w Polsce ze znajdującym się cudownym obrazem Matki Bożej Częstochowskiej oraz zbiorem wielu innych dzieł sztuki, najczęściej sakralnej. Warto zapamiętać, że udało się obronić Jasną Górę podczas oblężenia w czasie potopu szwedzkiego w 1655r.

Do domu dotarliśmy cali, zdrowi, mądrzejsi  i pełni górskiego powietrza w płucach.

Tak wspaniały wyjazd zorganizował p. J. Kaczmarek, a pomagały mu opiekunki p. H. Rudecka i A. Kulka

maj

Udział w uroczystości odsłonięcie pomnika ku czci poległych lotników.

W dniu 25 maja nastąpiło odsłonięcie  pomnika  w lesie w Górach Prusinowskich. Pomnik poświęcony jest polskim lotnikom - podporucznikowi Tadeuszowi Sawickiemu oraz kapralowi Brunonowi Ślebiodzie, którzy zginęli 6 września 1939 roku w katastrofie samolotu RWD-14 "Czapla". Zestrzelona przez Niemców maszyna rozbiła się właśnie w lesie w Górach Prusinowskich

W uroczystości wzięli udział m.in. rodzina poległych żołnierzy, służby mundurowe, władze samorządowe i państwowe, poczty sztandarowe jednostek straży pożarnych, szkół, a także okoliczni mieszkańcy. Podczas uroczystości odbyło się uroczyste podniesienia flagi państwowej, okolicznościowe przemówienia, modlitwa za poległych lotników oraz apel poległych i salwa honorowa 32. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Łasku. Całość zakończyło złożenie kwiatów pod pomnikiem.

W tej wzruszającej uroczystości brała udział klasa III gimnazjum  oraz klasa VII   wraz z p. B. Kończak p. H. Rudecką i p. J. Kaczmarkiem.

Rok dla Niepodległej

W dniu 24 maja odbyło się  podsumowanie projektu zatytułowanego „ Na straży języka polskiego”. Projekt był opracowany i realizowany w związku z obchodami ”Roku dla Niepodległej” w stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości. Podsumowanie  połączone  było z obchodami Dnia Patrona szkoły.

Postanowiliśmy uczcić ten jubileusz w  szczególny sposób- to znaczy troszczyć się i dbać o nasze dobro narodowe – jakim jest nasz język ojczysty- język polski. W związku z tym poszczególne klasy szkoły podstawowej i gimnazjum  zaprezentowały w tym dniu  podsumowywanie swoich działań, dotyczących poszerzenia czy też utrwalenia wiedzy o naszym języku polskim  w zakresie ortografii, gramatyki i  literatury. Dodatkowym elementem wyrażającym nasz patriotyzm, nasze przywiązanie do symboli narodowych, był  strój  uczniów i nauczycieli- prawie wszyscy mieli w tym dniu ubrania biało- czerwone.

Ponadto nastąpiło rozstrzygnięcie następujących konkursów zorganizowanych w związku z realizacją  projektu:

*Szkolny Konkurs Ortograficzny klasy I-III:

I miejsce - Malwina Rędzikowska

II miejsce –Szymek Michalak, Ala Cieślak

III miejsce- Tosia Sztendel, Gabrysia Ciołkowska

Wszystkie dzieci biorące udział w tym konkursie otrzymały dyplomy uznania.

* Konkurs na najciekawszy plakat  pod tytułem” Mój język świadczy o mnie – wypowiadamy wojnę wulgaryzmom” –  szkoła podstawowa  i gimnazjum.

I miejsce – klasa VI i klasa VII

II miejsce - klasa V

III miejsce – klasa IV

Podsumowanie projektu rozpoczął wspaniały  występ  oddziału przedszkolnego i prezentacji Wielkiego Polaka – Patrona naszej szkoły – św. Jana Pawła II.

Przedszkolaki w pięknych biało- czerwonych strojach zaprezentowały montaż słowno- muzyczny poświęcony naszemu Patronowi.

Jan Paweł II przez całe życie był patriotą, kochał Polskę i służył jej – żył nią i dawał temu świadectwo swoim życiem. Okazywał miłość do ojczyzny choćby poprzez umiłowanie mowy polskiej. Zamiłowanie do tego języka przejawiało się też w jego pasji czytania – bardzo dobrze znał polską literaturę. W swoich wystąpieniach wielokrotnie nawiązywał do najpiękniejszych polskich tekstów literackich. Czytanie było jego ulubioną rozrywką, a pisanie poezji jego dialogiem z Bogiem i jego refleksją o Bogu.

Następnie poszczególne klasy przedstawiały przygotowane prezentacje. A były to:

„ Zarys historii języka polskiego”- kl.III gim.

„Ortografia na wesoło –rymowanki ortograficzne”- kl. II

„Kącik językowy”- kl. VII

„ Ortofrajda”- kl.V i kl.VI

„ Polscy poeci i pisarze”- kl.II gim.

Ponadto świetlica szkolna przygotowała łamańce językowe  a biblioteka szkolna wystawkę słowników. Na zakończenie  wystąpiła klasa IV z bardzo ciekawą inscenizacją pod tytułem” Z tej mowy  niczym ze źródła czerpiesz siłę swą…”

Opracowała i koordynowała projekt p. H. Rudecka. W realizację zaangażowani byli wszyscy wychowawcy poszczególnych klas, o oprawę plastyczną  zadbała p. D. Snowarska, a o oprawę muzyczną- p. J. Kaczmarek.

You can sing

21 maja po raz kolejny w naszej szkole odbył się Konkurs Piosenki Anglojęzycznej „You can sing”. Jak co roku w konkursie wzięły udział szkoły nie tylko z naszej gminy i powiatu zduńskowolskiego, ale również z powiatu łaskiego czy sieradzkiego. Powitaliśmy nowe szkoły z którymi nawiązaliśmy współpracę przy realizacji międzynarodowego projektu „Śladami Janusza Korczaka i Ireny Sendlerowej.”.

Młodych wykonawców oceniało Jury w składzie: p. Jowita Duszyńska oraz p.Wojciech Dybek

W kategorii klas I - III zwyciężyli:

• I miejsce- Łucja Kołodziejczak ze Szkoły Podstawowej w Rossoszycy
  • II miejsce- Hanna Mazurowska ze Szkoły Podstawowej w Janiszewicach
  • III miejsce- Martyna Kuś ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Łasku

W kategorii klas IV-VII miejsca przedstawiały się następująco:

• I miejsce - Martyna Majchrzak ze Szkoły Podstawowej nr 2  w Zduńskiej Woli

• III miejsce - Oliwia Ozimek z Zespołu Szkół w Szadku

Kategoria Zespoły Gimnazjum:

• I miejsce - Zespół „Foo Pandas” z Zespołu Szkół w Szadku

Naszą szkołę reprezentowali : zespół „Voice” w składzie : Aleksandra Majtczak- perkusja, Wiktor Stelmasiak- gitara basowa, Dawid Kosiński- Akordeon guzikowy, Justyna Błaszczyk- gitara elektryczna i wokal- Mateusz Domański wykonując piosenkę pt. „Wonderland”  oraz Adrian Lis z piosenką „I am not the only one”

Trzymaj formę !!!

22 maja w ramach inicjatywy „Trzymaj formę” uczniowie klasy II pod opieką p. Dobrosławy Snowarskiej przygotowali propozycję zdrowego i zbilansowanego posiłku.

"Trzymaj Formę!"  to inicjatywa propagująca zdrowy styl życia o unikalnym dwukierunkowym podejściu: promującym zbilansowane odżywianie połączone z regularną aktywnością fizyczną. Program oparty jest na założeniu, że aktywny styl życia jest zdrowy, przyjemny, łatwo osiągalny i przystępny finansowo dla wszystkich niezależnie od wieku, płci i aktualnej sprawności fizycznej.

XVIII Powiatowe Potyczki Matematyczne w Czechach

18 maja 280 uczniów z 19 szkół z terenu miasta i gminy Zduńska Wola, miasta i gminy Szadek oraz z Zapolic wzięło udział w XVIII Powiatowych Potyczkach Matematyczny w Czechach. Naszą szkołę reprezentowali: Kacper Kacprzak, Dawid Kosiński oraz Malwina Golik.  Wyniki będą znane 25.05.2018 roku. Do konkursu przygotowywała uczniów p. Beata Kończak oraz A. Kowalska.

Życzymy wszystkim jak najlepszych wyników

Udział w Powiatowym Konkursie Historycznym

W dniu 11 maja uczniowie naszej szkoły: Dobrosława Szadkowska i Dawid Warycha pod opieką pani H. Rudeckiej wzięli udział w Powiatowym Konkursie Historycznym z okazji 100- lecia odzyskania niepodległości  pn. „Tercet niepodległości: R. Dmowski, I. Paderewski, J. Piłsudski”.

Konkurs odbył się w Szkole Podstawowej NR 5 w Zduńskiej Woli. Po napisanym teście konkursowym uczniowie wysłuchali wykładu pracownika Muzeum Historii Miasta Zduńska Wola na temat okoliczności odzyskania przez Polskę niepodległości. Następnie uczniowie uczestniczyli w „pikniku niepodległościowym”, zorganizowanym przez gościnną szkołę, podczas którego częstowali się grochówką i słodkościami.

Była to ciekawa i przyjemna lekcja historii.

Aktualne wydarzenia
Wydarzenia_2017_2018
arch_-_17-09-2018_09-59-18
Wydarzenia 2010/2011
Strona głównaWydarzeniaKomunikatyO nasGrono PedagogiczneProjekt "Mów, niech cię usłyszy świat"