Strona główna Wydarzenia Rodzice Dokumenty szkolne O nas Grono Pedagogiczne Szkoła Branżowa
Wydarzenia 2012 2013

Logo

Zakończenie roku szkolnego 2012/2013

Znów zakończyliśmy następny rok szkolny. Był to rok ciężkiej pracy, obfitujący w wiele imprez, konkursów, wyjazdów, wycieczek. Uczniowie solidnie pracowali, co odniosło sukces na egzaminie. Rozdaliśmy wiele świadectw z wyróżnieniem dla:

• Marka Gurazdy
  • Anny Kroczyńskiej
  • Gabriela Stelmasiaka
  • Sylwii Wójcińskiej
  • Weroniki Marczak
  • Aleksandry Marczewskiej

100% frekwencji w całym roku szkolnym uzyskało dwóch uczniów - Gabriel Stelmasiak i Marek Gurazda. Tak jak w roku ubiegłym dodatkowe nagrody otrzymali:

• Sylwia Wójcińska i Mateusz Śliwiński - najlepsi sportowcy
  • Kinga Herman i Karolina Duszyńska - występy artystyczne z zespołem "Voice"

Te miłe chwile spędzili z nami zaproszeni goście: Sekretarz GiM Szadek - Pani Wanda Nowak, Prezes SSO - Pani Marianna Wrońska, Prezes OSP - Pan Kazimierz Wroński, przedstawiciel biblioteki publicznej - Pan Andrzej Owczarek, Rada Rodziców.

Uroczystość zakończenia roku przygotowali uczniowie klasy III pod opieką Pana Jarosława Kaczmarka.

Audycja - bezpieczne wakacje

27 czerwca Pani Aneta Kulka wspólnie z uczniami klasy I przygotowali audycję pt. "Bezpieczne wakacje".

Wycieczka do Łodzi

26.06.2013r uczniowie gimnazjum odbyli wycieczkę edukacyjną do Muzeum Geologii i do Palmiarni w Łodzi. Celem wycieczki było zwiedzanie okazów minerałów z całego świata oraz podziwianie roślin z różnych stref klimatycznych, poznawanie sposobów przystosowania się roślin do odmiennych warunków. W Muzeum Geologii wykład wygłosił profesor J. Ziomek. Uczniowie uzupełniali karty pracy i opisywali eksponaty. W palmiarni pani przewodnik poprowadziła bardzo interesującą lekcję o strefach klimatycznych i żyjących w nich roślinach. Opiekę sprawowali Pani Dobrosława Snowarska, Pani Anna Dąbrowska, Pani Aneta Stępień.

Dzień bez przemocy

19 czerwca w Zespole Szkół w Szadku odbył się "Dzień bez przemocy". Uczniowie gimnazjum pod opieką Pani Anny Dąbrowskiej wystawili sztukę "Wózek". Inne przedstawienia pokazali uczniowie z Wojsławic i z Szadku.

22 czerwca w Zduńskiej Woli uczniowie włączyli się w obchody Ogólnopolskiej Nocy Profilaktyki. Opiekun - Pani Anna Dąbrowska.

Szkolny Zestaw Podręczników

Szkolny Zestaw Podręczników na rok szkolny 2013/2014

Pobierz tutaj

Bal gimnazjalny

Zbliża się koniec roku szkolnego i jak co roku rodzice zorganizowali dla swoich dzieci bal na zakończenie edukacji w gimnazjum.

I Przystanek "PaT"

Uczniowie gimnazjum pod opieką Pani Anny Dąbrowskiej uczestniczyli w dwudniowym I Przystanku PaT, który odbył się w Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wojsławicach.

Wycieczka do Łagowa

W tym roku szkolnym od 20 do 23 maja 2013r. odbyła się wycieczka krajoznawcza do Łagowa na Pojezierze Lubuskie. Wycieczkę zorganizował tak jak w roku ubiegłym Jarosław Kaczmarek a opiekunkami były Anna Kowalska i Aneta Kulka. Uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Prusinowicach zwiedzili dużo ciekawych miejsc.

W pierwszy dzień pojechaliśmy do Poznania, gdzie  zobaczyliśmy Maltę Ski- wszyscy zjeżdżali na pontonach z góry narciarskiej, później w ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu A. Mickiewicza oglądane były ciekawe okazy roślin z całego świata. Po przyjeździe do Łagowa i zakwaterowaniu się poszliśmy zwiedzać miasteczko – najpierw Bramę Marchijską z XV w. a później Bramę Polską zwaną Poznańską z XVI w. Najpiękniejszy był widok z zabytkowej wieży widokowej z średniowiecznego Zamku Joanitów oraz park z pomnikami przyrody i pomost nad Jeziorem Ciecz.

W drugi dzień pojechaliśmy do klasztoru pocysterskiego, gdzie zobaczyliśmy przepięknie odrestaurowany obiekt po którym oprowadził nas i opowiadał o historii tutejszy ksiądz zwanym przez nas ,,Braciszkiem”.

Po zwiedzaniu klasztoru udaliśmy się do Pniewa, gdzie czekał na nas przewodnik, który zapoznał nas z historią Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego, opowiadał o gatunkach nietoperzy, które tu występują najliczniej w całej Europie (30 tysięcy szt.). Po wyczerpującej lekcji historii i biologii weszliśmy 7 pięter pod ziemię i się zaczęło... zwiedzaliśmy podziemne dworce kolejowe, pokoje żołnierzy niemieckich, wartownie, torowiska, stanowiska strzelnicze, tunele, magazyny broni oraz wszyscy przejechali się drezyną. Prawie po 3 godzinach atrakcji wyszliśmy na powierzchnię gdzie wróciliśmy do bazy przez ,,Zęby smoka”- to takie przeszkody dla czołgów ciągnące się przez wiele kilometrów. Na miejscu czekał Pan Sławek, który przygotował dla nas niespodziankę w postaci przejażdżki wozem opancerzonym  BTR - 152. Jechaliśmy 7 km w terenie tak jak kiedyś żołnierze podczas działań wojennych – było super. Po przyjeździe do Łagowa udaliśmy się nad Jezioro Łagowskie, gdzie wypłynęliśmy rowerkami w jezioro – widoki były wspaniałe szczególnie na Górę Sokolą i Zamek Joanitów. Po tej atrakcji przeszliśmy się do zamku zwiedzić dziedziniec.

Na 3 dzień po smacznym śniadaniu wyjechaliśmy do Świebodzina aby zwiedzić Muzeum Regionalne Ziemi Lubuskiej, najwyższą na świecie figurę Chrystusa Króla (52,5metra) oraz stare miasto. W ramach relaksu weszliśmy na dwie godziny do Aqua Parku. Po Świebodzinie pojechaliśmy do Międzyrzecza, gdzie zwiedziliśmy największą w Polsce kolekcję obrazów natrumiennych oraz zamek średniowieczny wybudowany przez króla Kazimierza Wielkiego.

W ostatnim dniu pożegnaliśmy się z Łagowem Lubuskim i pojechaliśmy do Kórnika, w którym zobaczyliśmy neoklasystyczny zamek i jego ogromne zbiory. Po zamku oprowadziła nas przewodniczka, która bardzo ciekawie nam przedstawiła historię tego miejsca. Później udaliśmy się do powozowni, gdzie stały 160 letnie karety. W dalszą drogę pojechaliśmy do Gołuchowa, w którym zwiedzaliśmy Zamek Czartoryskich po którym oprowadziła nas przewodniczka, później poszliśmy na obiad. Po posiłku został nam spacer po parku przy zamku. Na koniec obejrzeliśmy Ośrodek Kultury Leśnej w Gołuchowie.

Do naszych Prusinowic wróciliśmy o godz.19.00 zmęczeni, ale zadowoleni.

'

Potyczki matematyczne

215 uczniów z 15 szkół podstawowych i 10 szkół gimnazjalnych z terenu miasta i gminy Zduńska Wola, miasta i gminy Szadek oraz z Zapolic wzięło udział w XIII Powiatowych Potyczkach Matematycznych, które odbyły się w piątek, 17 maja w Zespole Gimnazjum, Szkoły Podstawowej i Przedszkola im. Jana Pawła II w Czechach. Naszą szkołę reprezentowało 5 uczniów: Marek Gurazda, Adam Frątczak, Gabryś Stelmasiak, Weronika Marczak i Sylwia Wójcińska - przygotowywanych przez Panią Beatę Kończak.  Uczniowie mieli godzinę na rozwiązanie czterech zadań. Uczestników podzielono na sześć kategorii wiekowych. Zadania przygotowała dla nich Czesława Knul, prezesa Otwartej Pracowni Rozwijania Uzdolnień „Asymptota”.

W kategorii klas III gimnazjum wyróŻnienie uzyskał GABRIEL STELMASIAK. GRATULUJEMY!

maj

Konkurs literacki "Literatura to ....?"

W dniu 15 maja odbyła się kolejna edycja konkursu literacko-czytelniczego. Uczniowie szkoły podstawowej z klas IV-VI oraz Gimnazjum stanęli do rywalizacji o znajomość tytułów, autorów książek dla dzieci i młodzieży. Musieli wykazać się również wiedzą na temat życia i działalności Patrona Szkoły (pomocne okazały fakty przytoczone we wcześniej wysłuchanym montażu. Konkurs zorganizował pan Andrzej Owczarek prowadzący w Prusinowicach filię miejskiej biblioteki. W przygotowaniu konkursu pomagały bibliotekarki: pani Kulka Aneta, pani Gałczyńska Małgorzata oraz członkowie jury: pani Rudecka Halina i pani Dąbrowska Anna. Sponsorem nagród był jak co roku Pan Zbigniew Michałowicz - Firma Zbig-Rol w Prusinowicach.

Aktualne wydarzenia
Wydarzenia_2017_2018
arch_-_17-09-2018_09-59-18
Wydarzenia 2010/2011
Strona głównaWydarzeniaKomunikatyO nasGrono PedagogiczneProjekt "Mów, niech cię usłyszy świat"